fbpx
 

Hvad kan det der meditation og vejrtrækning ?

Lydfilerne og videoerne i dette indlæg er taget fra mit online stress forløb og jeg vil derfor snakke om uger og lign. – dette skal du bare se bort fra.

Når man er stresset eller syg med stress, kan det at trække vejret helt ned i maven, været et mål i sig selv.

Derfor vil jeg gerne dele følgende lydfil med med dig.

Jeg ønsker at du skal mærke på egen krop, hvor effektiv vejrtrækning er på dit nervesystem. 

Jeg kalder tit den følgende øvelse for simpel. Det betyder ikke at den er nem.

Men HUSK at du intet kan gøre forkert når det handler om meditation og ro.

Find gerne et papir (evt din notes bog) og noget at skrive med frem inden du går igang.

Vær åben og nysgerrig, så skal det hele nok gå.

En simpel men effektiv vejrtrækningsøvelse

Den optimale måde at trække vejret på. det er at du trækker vejret 5-6 gange i minuttet igennem næsen og så sørger for at trække vejret helt ned i bundne af maven.

For at støtte din vejrtrækning endnu mere, har jeg lavet en lille guide med punkter der understøtter den dybe vejrtrækning:

  Hvis du er interesseret i at vide lidt mere om hvorfor zoneterapi virker kan du læse mere HER>>

Lungezonen (undersiden)
Lungezonen (oversiden)
Diafragma (Mellemgulvet)
Den Forlængede Marv
(Medulla Oblongata)

Meditation

Jeg har også lavet en lille kort meditation omkring vejrtrækning. Den kan du hente gratis inde i min lille kiosk.

Du kan også hente meditationen, ved at trykke på billedet:

Rigtig god fornøjelse

De bedste hilsner
Pernille, Healthyish