fbpx
 

Indre Barn Meditation

0,00 DKK

Meditationen varer 11 minutter og 53 sekunder.

Kategori:

Beskrivelse

Mange kan have lidt modstand på det her med det indre barn.
Derfor vil jeg gerne forklare lidt om det.
Og hive det ned på jorden.

Jeg havde jeg personligt rigtig svært ved at finde ud af hvad jeg godt kunne lide, efter jeg havde fået stress.
Jeg havde fuldstændig glemt det, ford i jeg i så lang tid kun havde fokuseret på andre.

Når jeg blev spurgt hvad jeg godt kunne lide at lave – hvad der gjorde mig glad – begyndte jeg at græde, fordi det var så forfærdelig en følelse, når det gik op for mig at jeg ikke kunne huske det.
Da jeg endelig fattede indre barn konceptet kom jeg i tanke om at jeg elskede:

  • At lave modellervoks – sådan store landskaber.
  • At lave papirsfly og sende dem ud af vinduet med tanker.
  • At løbe.
  • Dyr.
  • At dekoreret min kalender.
  • At danse. Selvom jeg nu som voksen er lidt hæmmet i min krop fordi jeg i mange år har tænkt på hvad andre tænker om mig, danser jeg nu når jeg kører med toget. Jeg står næsten altid i den der mellemkupé og danser. Det gør mig glad og andre omkring mig bliver faktisk også glade.

 

Denne meditation er lavet til dig, for at hjælpe dig til at finde ud af hvad du godt kan lide, hvis du ikke kan huske det.
Den kan også bruges til blot at minde dig selv om at du skal tage kontakt til dit indre engang imellem og huske på at gøre det du elsker at lave.

Der er måske ting du kommer i tanke om som du hurtigt slå ned, fordi “det var jo fordi jeg var et barn” – ja måske, men prøv det lige af. og lad være med at ligge tingene fra dig lige med det samme.
Vores kroppe ikke nødvendigvis lide forandring, og vil for det meste stritte imod. Derfor er det en fordel at have lidt tålmodighed når man prøver nye ting af.

Så giv lige dine gamle hobbyer en chance.

Hvis du elsker at vaske op, eller sidde på strøget og kigge på mennesker eller noget helt tredje, så gør en masse af det. Bare fordi at det er sundt og på mode at fx dyrke crossfit, yoga eller male, så er det ikke ens betydning med at det er noget du kan lide.
Det betyder dog ikke at du skal udelukke forskellige ting

  • Vær åben.
  • Prøv ting af. Måske elsker du at ride eller hækle, helt uden du ved det.

I det hele taget, ønsker jeg at du skal finde dit indre barn lidt frem – kald det noget andet hvis det lyder for irriterende.
Det jeg mener er – gør som et barn:

  • Tag lurer når du er træt
  • Leg uden for
  • Stå på hovedet
  • Hop i trampolin
  • Slå kolbøtter
  • Lav gadedrengeløb eller løb istedet for at gå.
  • Stop og og undersøg de små ting
  • Glem tiden
  • Lav fejl
  • Græd når du er ked af det
  • Tis når du skal tisse
  • Grin når du er glad
  • Find lege elementer i alt – regn ting ud på gaden, lav ordlege
  • Dagdrøm
  • Farvelæg
  • Læg perler
  • Slå en vejrmølle
  • Syng
  • Spil fodbold
  • Leg med dukker
  • mal på sten
  • Dans
  • Lav puslespil

…osv osv jeg tror you get the picture nu :

Indre Barn Meditation

Jeg har forsøgt at lave den så meget nede på jorden som muligt. Håber du får noget ud af den.
Jeg vil i hvert fald bede dig om at være åben og nysgerrig på hvad der kan komme op.
Hvis der ikke kommer noget op, så er det også helt okay. Så er det måske bare ikke tiden til det lige nu.

Det en indre barn meditation kan, er at minde dig om hvad man måske har glemt man godt kan lide at lave eller bruge tid på.
Hav derfor din notes bog ved din siden, til at skrive dine tanker ned bagefter.
Rigtig god fornøjelse

_______________________________________________

Meditation øger den grå substans i hjernen.
Selv korte guidede meditationer, hvis det udøves flere gange om ugen kan forbedre den måde du står i mod med arbejdsstress og samt din generelle trivsel.

Om du udøver siddende meditation eller meditation i bevægelse, for eksempel tai chi eller gående meditation, bidrager det til mental sundhed ved at forbedre det generelle velbefindende, modvirke stress og føre til en bedre tilstand

Meditation er et fantastisk supplement til andre terapiformer

Hvis du kan trække vejret kan du meditere.

Læs mere om meditation HER>>



 

Kilder:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27983555/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29723001/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28647925/

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Indre Barn Meditation”

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *